Schitterend verslag gelezen van het Search Engine Marketing Congres “Speld in Hooiberg” in Nederland. Een aantal best practices die ik onthouden heb:

  • in Nederland zijn 10 miljoen mensen wel eens op internet geweest
  • 80% van de internetgebruikers zijn op zoek naar informatie
  • een kwart van de tijd gaat naar internetgebruik terwijl minder dan 5% mediabudget daarnaartoe gaat
  • 43% gebruikt een zoekmotor gewoon om een website te bezoeken!!
  • de grootste zoekmotor is Google
  • 3/4 gebruikers klikt op natuurlijke zoekresultaten, 1/4 klikt op gesponsorde links
  • sta stil bij de waarde van een zoekwoord! Je bereikt evenveel met een beperkt aantal goedkopere trefwoorden die meer traffic genereren dan met enkele dure.
  • wordt een autoriteit op vlak van de gekozen trefwoorden
  • weblogs zijn zeer populair, hou er rekening mee
  • SEO is krachtig maar content is king!
  • SE advertenties op producten scoren beter dan op producttypes.
  • SEO geef minder maar betere conversie van SE advertenties

Nog een leestip: Handboek Zoekmachinemarketing van Keesjan Deelstra