We hebben in het Partena On-line Kantoor reeds een hele reeks mogelijkheden. De belangrijkste zijn je terugbetalingen en uitkeringen opvolgen, kleefzegels aanvragen, documenten downloaden,…
We willen verder gaan met het online communiceren met de klant. We denken aan eraan om alle briefwisseling naar online klant te vervangen door online berichten. (Natuurlijk rekening houdend met een maximale beveilinging van gegevens.) Denk bijvoorbeeld eens aan een online mailbox waar je een uitnodiging leest om naar de adviserend geneesheer te komen of waar je je jaarlijkse factuur vindt en online kan betalen,…
Vergelijk het eens met je online bank toepassing. Wat zijn toepassingen die jij regelmatig gebruikt? Wat zou jouw als ziekenfondsklant heel veel tijd sparen? Waardoor zou jij als klant geholpen zijn als het online kan in plaats van te moeten langskomen of op te sturen?
Droom eens en laat het me weten!!
4 Comments
Roel
“Een online mailbox waar je je jaarlijkse factuur vindt en online kan betalen”.>>Waarom niet aansluiten bij bij CertiPost (http://www.certipost.be/)? Partena-klanten kunnen dan op mycertipost.be (het klantengedeelte) facturen online bekijken en betalen en je kan er ook officiële aangetekende brieven mee versturen en ontvangen.>>Jammer dat het CertiPost-platform na al die jaren nog steeds niet echt van de grond komt. Ik hoop dat de opkomst van de eID het een boost kan geven. Ik ben al (gratis) klant sinds het prille begin, sinds 2001 of zo… in de hoop dat het aantal organisaties die online zouden factureren zou toenemen. Vandaag kan dat echter enkel nog maar voor Belgacom, VMW en Integan… en bij geen van die bedrijven ben ik klant. Beetje tragisch eigenlijk 🙂
Roel
“Waardoor zou jij als klant geholpen zijn als het online kan in plaats van te moeten langskomen of op te sturen?”>>Heel dat gedoe met klevertjes en doktersbriefjes is zo vorige eeuw 🙂 Maar daar is een taak weggelegd voor de overheid… Zelfs het melden van kapotte straatlampen (!) kan je tegenwoordig online melden (www.straatlampen.be), maar de registratie en terugbetaling van ziektekosten verloopt nog steeds via miljoenen domme briefjes per jaar…
Ilse Jansoone
Certipost? Inderdaad, dat hebben we een hele tijd geleden overwogen. Ik snor nog eens op waarom we er toen niet op ingegaan zijn. >Als ik het nu nog eens herbekijk vind ik de toepassing van Certipost wel goed en mooi gedocumenteerd (demo gemaakt door U&I Learning denk ik), maar dat betekent nog een extra gebruikersnaam en paswoord en ik heb al mijn persoonlijke email, mijn webmail, mijn ebank, mijn eziekenfonds,…>Dus denk ik dat we toch naar een eigen oplossing gaan.
Ilse Jansoone
Gedoe met klevertjes? In de gezondheidszorg is dat inderdaad nog steeds archaïsch. Vandaar dat het ook zo’n uitdaging is om on-line met je klant samen te werken 😉>>In elk geval worden nu al voorbereidingen gemaakt om alles te digitaliseren. In het ziekenfonds zijn we volop bezig met een scanning project zodat de “papieren” al “digitale documenten” worden. En vanuit de overheid zijn er ook verschillende initiatieven bezig. Lees maar eens: http://www.law.kuleuven.be/icri/frobben/