Een mooie case van de 4de generatie websites volgens Eduard de Wilde: www.lego.com. Hieronder een greep uit de typische 4de generatie toepassingen:

  1. de klant betrekken bij de ontwikkeling van het bedrijf door ze uit te nodigen mee te denken met productontwikkeling en daar een speciale community voor te creeren.
  2. je persoonlijke omgeving laten creeren (mywebsite.com)
  3. producten online verkopen die je niet in de winkel kan krijgen (zie de longtail)
  4. naar buiten treden en een dialoog aangaan met hun doelgroepen via een weblog van een eigen medewerker
  5. sponsoring van een weblog dat gaat over een onderwerp waarmee je je wilt associeren (in dit geval Nxtbot.com), maar dat breder is dan de onderwerpen die betrekking kunnen hebben op je eigen producten
  6. je eigen producten op maat maken via de legofactory
  7. links leggen naar hun offline retailactiviteiten van zichzelf en anderen
  8. reclame maken voor offline events waar klanten de producten kunnen ervaren

Wat vind jij ervan?