Interessante tip van een collega. Op de site e-force stond te lezen dat er in Nederland een kwaliteitsnorm voor e-mail in de maak is. Nergens kon ik hier echter al iets concreet rond lezen.
Heeft hier iemand hier meer info rond? Gewone best practices zijn ook welkom.
Wat vind jij zelf belangrijk aan mailverkeer? Verkies je een invulformulier op een website of een email adres? Verkies je dat er in het antwoord “geachte heer/mevr.” staat of vind je dit niet nodig? Word je liefst met je of u aangesproken in een mail?
3 Comments
Dirk Sabbe
E-mail is een informele, snelle manier van communiceren.>>Een mail starten met “Geachte…” of zelfs “Weledele…” is een beetje teveel van het goede.>>Ik hang echter wel in één vlotte beweging in de gordijnen als ik een mail krijg met enkel tekst in de subject-lijn…>>Maar ’t zal wel aan mij liggen.>>Wat bij mij hoog in’t vaandel staat:>– voeg steeds je gegevens (automatisch via een “signature”) toe aan een mail.>– als je een reply geeft op een mail, gooi dan de inhoud van de vorige mail(s) niet weg: zo kun je netjes de conversatie volgen in de laatste mail>– hou het kort
J.
veel meer vind ik ook niet enkel de bevestiging via http://www.parool.nl/media/2006/MAA/032806-mail.html waar je volgens mij contactpersoon te pakken kan krijgen. succes!
J.
bijkomend als ik het even laten zakken heb: ik denk niet dat dit veel meerwaarde zou betekenen.>Bestaat zoiets ook voor papieren brieven? Zo ja, waarom zou je dezelfde niet gebruiken? Zo neen, waarom zou je zoiets doen voor mail en niet voor brieven?