Vandaag nog een interessant artikel gelezen rond conversie: “The Art of Online Conversion: Four Steps From Interest to Acquisition” door Brian Dempsey. Hij gaat uit van 4 stappen in het online koopproces. Erwin Boontjes van www.usabilityweb.nl er meteen de belangrijke online taktieken naast:

  1. Zoekmachines strategie – Inschatting van de behoeften
  2. Design – Analyseren van de eisen
  3. Doelgerichte inhoud – Evaluatie
  4. Functionaliteit leidt tot conversie – Aanschaffing

Stefan Wobben beklemtoont in een ander artikel op www.usabilityweb.nl dat Website bepalend is bij het maken keuze Autoverzekering. Succesbepalende elementen:

  • concurrerende prijs
  • goede user experience

In een derde artikel op www.usabilityweb.nl las ik dat titelkoppen ook een heel belangrijke rol spelen bij conversie. Verkoopargumenten zoals lage prijs, grote keuze en niet-tevreden-geld-terug garanties scoren zeer goed in titelkoppen.