Zoals vorige week aangekondigd heb ik deze morgen de presentatie gegeven. Het auditorium telde minder studenten van de richting e-Design als anderhalf jaar geleden maar de interactie verliep veel vlotter. Ik hoop dat de lagere opkomst meer te maken had met de timing, de laatste dag voor de paasvakantie dan met het onderwerp. In elk geval zorgde het misschien voor een natuurlijk selectie van de meest gemotiveerde 😉

Meet-freak als ik ben, liet ik de opleiding beoordelen. Met een gemiddelde score van 7,6/10 op inhoud en 8,2/10 op de lesgever, heb ik de indruk dat de mensen de presentatie wel gesmaakt hebben. Vooral volgende topics vonden ze interessant:

  • de praktische kijk op bepaalde begrippen zoals prosumer, AIDA, trechterstrategie, conversie, push- en pull technieken,…
  • de invalshoek vanuit de psychologie en strategie
  • het voorproefje van wat hen volgende jaren te wachten staat, de toekomst van e-business

Hoe kan het volgens hen de volgende keer beter?

  • meer info over het gebruik van psychologie in design: Usabilityweb vind ik in elk geval een zeer goeie site om hiermee te starten. Daar staat ook trouwens een interessant artikel over het gebruik van inzichten van gestaltpsychologie in webdesign.
  • meer inhoud over de opbouw van webshops: daar is inderdaad héél veel over te vertellen. Daar zal ik eens een aparte case voor bouwen 😉
  • meer oefeningen, meer aantonen met praktische cases: komt voor mekaar

Zeer goeie tips. Ik zal er rekening mee houden in een volgende versie.

Ook dit jaar, bedankt aan de school en de coördinatrice van de opleiding eDesign voor de vlekkeloze organisatie. Ik vind dit ook heel tof om te doen. Het geeft me een kans om voeling te houden met die nieuwe opkomende einsteingeneratie en ik put ook veel energie in het enthousiasmeren van mensen zowel in e-business als in Partena 😉