De laatste weken stonden de nieuwe webtools van Club Med in de spotlights.
Eerst de lancering van de nieuwe virale campagne: www.geluknaarkeuze.be. Dan enkele weken terug het winnen van de BeCommerce Award met hun nieuwe website www.clubmed.be. Serieuze investeringen in internet. Goe bezig?

Wel, de nieuwe site vind ik inderdaad wel een stap vooruit. Het lijkt een vloeiende navigatie die je heel vlot laat “veranderen van gedacht” en laat doorklikken in het proces tot en met de boeking. Jammer van de zeer grote animaties op de homepage. Ik zie er de meerwaarde niet van in om zoveel online real estate in beslag te nemen, maar het staat niet echt in de weg van de functionaliteit, dus dit neem ik er wel bij.

Van de virale actie ben ik minder overtuigd. Ik dacht, ik test het eens uit en zet het kaartje hier op mijn blog maar… de drempel lijkt me veel te hoog om het vlot te laten doorsturen van de ene naar de andere persoon. Volgens mij is de doelstelling van de actie hiervan te hoog gegrepen. Virale acties moeten voor mij zéér laagdrempelig zijn, enkel echt gericht op oppervlakkige brand awareness, geen lead generation. In deze actie werd ik verplicht om gegevens in te vullen die ik helemaal niet prijs wil geven om zoiets door te sturen. De koppeling met Facebook vind ik creatief gevonden maar, wat ben je met social networking als je het niet gemakkelijk kan doorsturen?

Dus ik voorspel dat deze actie toch niet de verwachte doelstellingen zal halen. Jammer, want het lijkt een zeer zware investering zo volledig uitgewerkt in Flash.

Wat denken jullie ervan? Hebben jullie het uitgeprobeerd?