Enkele weken geleden had ik vernieuwingen beloofd. Wel, hier is een eerste uit een rij.
Sinds een kleine week hebben we een nieuwe Jetair Wereldreizen site live gezet. De volledige wereldreizen collectie werd in een nieuw jasje gestoken met grote aandacht voor gebruiksvriendelijkheid voor de klanten en duidelijke call-to-actions om meer informatie op te vragen. Alle links wijzen richting reisagent waar meer informatie kan opgevraagd worden. Het samenstellen van een wereldreis is dan ook een vrij belangrijke beslissing waar extra expertise een meerwaarde biedt.
En de eerste resultaten van de bezoekers zijn spectaculair:
- Het weigeringspercentage is meer dan 3 keer lager geworden.
- Het uitstappercentage is meer dan 7 keer lager geworden.
- Gemiddelde tijd op de dit stuk van de site is meer dan verdubbeld.
Stuk voor stuk metrics die signalen uitstralen dat de nieuwe site beter aan de verwachtingen van de bezoekers voldoet en beter beklijft. Benieuwd of die nu ook waardevolle leads in de kantoren oplevert.
Neem alvast eens een kijkje op www.jetair.be en klik door naar wereldreizen.
Benieuwd hoe jullie het ervaren. Optimalisatietips blijven altijd welkom!
Laat het me zeker weten via comments op deze post of via een klein mailtje naar ilse@jansoone.be.
3 Comments
Koen Verbrugge
Mooie landingspagina, SEO-matig strak en voor de gebruikers licht en overzichtelijk!
Eens richting content en forms raakte ik het noorden wel kwijt. Daar ben ik wel verbaasd dat die exit-ratios niet de pan uitswingen.
Toch een mooi verhala als ik de resultaten zie. Veel succes ermee!
Ilse Jansoone
@Koen: Bedankt voor de feedback. Is inderdaad een punt waar we verder op moeten optimaliseren. We hebben verschillende online tools die de klant helpen om een pakket op maat samen te stellen, maar die zijn nog niet voldoende geïntegreerd in de site. Dit wordt de volgende stap.
koen verbrugge
@Ilse graag gedaan.