Schitterend verslag gelezen van het Search Engine Marketing Congres “Speld in Hooiberg” in Nederland. Een aantal best practices die ik onthouden heb:
- in Nederland zijn 10 miljoen mensen wel eens op internet geweest
- 80% van de internetgebruikers zijn op zoek naar informatie
- een kwart van de tijd gaat naar internetgebruik terwijl minder dan 5% mediabudget daarnaartoe gaat
- 43% gebruikt een zoekmotor gewoon om een website te bezoeken!!
- de grootste zoekmotor is Google
- 3/4 gebruikers klikt op natuurlijke zoekresultaten, 1/4 klikt op gesponsorde links
- sta stil bij de waarde van een zoekwoord! Je bereikt evenveel met een beperkt aantal goedkopere trefwoorden die meer traffic genereren dan met enkele dure.
- wordt een autoriteit op vlak van de gekozen trefwoorden
- weblogs zijn zeer populair, hou er rekening mee
- SEO is krachtig maar content is king!
- SE advertenties op producten scoren beter dan op producttypes.
- SEO geef minder maar betere conversie van SE advertenties
Nog een leestip: Handboek Zoekmachinemarketing van Keesjan Deelstra
Comments are closed.