Bestaande klanten vinden ons rechtstreeks via het webadres van de bedrijfswebsite of via de zoekmotoren op de naam van de organisatie. Ze hebben vertrouwen in de organisatie (anders waren ze geen klant). Ze willen dus “herkenbare” internetinstrumenten vinden. Snel de info vinden die ze zoeken.

De doelstelling vanuit de organisatie is dus: bieden van service en transparantie. Gebruiksgemak en snelheid creëren klanttevredenheid.

Hoe kunnen we dit verwezenlijken via het web?
We doen dit door het benadrukken van een stevige aanwezigheid op internet via de bedrijfswebsite. Deze site is gericht op de volledige dienstenportfolio met vervolgdiensten voor meerverkoop en doelgerichte interactieve toepassingen. Makkelijk toegankelijke info bieden zodat de klant snel en exact vindt waar hij behoefte aan heeft. De structuur moet logisch en duidelijk zijn. De teksten moeten doelgericht zijn met effectieve links. Commerciële teksten kunnen enkel rond promoties en nieuwe producten voor bestaande klanten zo niet brengen we de klant op het idee elders te vergelijken. De info die de klant zoekt is:

  • informatie over producten en diensten;
  • contactgegevens en routebeschrijving;
  • mogelijkheid om in te schrijven voor andere producten en diensten;
  • FAQ (frequently asked questions);
  • services: abonneren op de e-nieuwsbrief, het on-line kantoor

Het webadres moet in alle klantencommunicatie vermeld worden. Gesponsorde bedrijven volgen een gestandaardiseerde procedure om optimaal en correct door te verwijzen. De site is makkelijk terugvindbaar op de product of bedrijfsnaam via de zoekmotoren.

Wat doen de bezoekers eigenlijk op de website? Welke rubrieken worden veel of welke helemaal niet gelezen? We duiken in de logfiles om het antwoord te vinden. Op basis hiervan kan veel content geoptimaliseerd worden.