Interessant artikel rond KPI’s en hun doelstellingen in een e-commerce omgeving gevonden bij Usabilityweb. In een notedop:
- The Visit-to-Decision-Page Ratio: 60%
- The Decision-Page-to-Cart Ratio: 30%
- The Cart-to-Checkout Ratio: 60%
- The Checkout-to-Order Ratio: 75%
2 Comments
Yves Hanoulle
Dit lijkt me inderdaad heel belangrijk om dat per website bij te houden. Maar algemene statistieke over alle websites heen lijkt me nogal vreemd.>The long tail indachtig lijkt me 30% van “decision to card” toch wel zeer hoog. Dat zal bij een amazon niet kloppen denk ik.>Ik koop < HREF="http://www.librarything.com/catalog.php?view=YvesHanoulle&shelf=shelf" REL="nofollow">heel veel boeken<>, en ik koop alvast niet 1 op 3 boeken die ik bekijk.>Never the less, ik wou dat elke e-commerce website, dit als back end tool had.
Ilse Jansoone
@Yves: Bedankt voor je reactie. Ik volg al een hele tijd conversiecijfers maar het probleem ligt steeds in de manier waarop men dat definieert. Dat maakt de vergelijkbaarheid inderdaad heel moeilijk. Als je betrouwbare Belgische cijfers hebt, laat gerust iets weten.