Out of the blue kreeg ik vorige week een mail binnen:

“Kan ik u nog een originele cadeautip meegeven voor het eindejaar? Bestelt u uw geschenkjes – slim als u bent – doodeenvoudig via het net? Neem dan vlug een kijkje op www.annabelbruneel.be! Je vindt er een mooi aanbod van originele muurstickers. Heel leuk en onverwacht om zoiets cadeau te geven. De stickers met accessoires zitten mooi verpakt met een gebruiksaanwijzing erbij.”

Ik dacht eerst, weer spam. Hoe komen ze toch aan mijn adres? Maar de mail was iets te gepersonaliseerd om echte spam te zijn. Dus stelde ik maar de vraag aan Annabel, de grafisch vormgeefster, hoe ze bij mij terecht gekomen is. Haar antwoord:

“Via google vond ik uw website via ’trendwatcher’ en dan ‘art and e-business’. Ik las dat je twee passies schilderkunst en e-business zijn. Wel, deze twee zaken interesseren mij ook echt. Dus dacht ik, fijne dame, ik stuur ze mijn mailtje over mijn muurstickers.”

Ewel, Annabel, vooral omdat ik je product inderdaad kan smaken, hierbij deze kado tip aan mijn vrienden. Zijn er mensen nog op zoek naar ideeën voor mijn kerst- of nieuwjaar: allen daarheen? Mijn voorkeur gaat naar de afbeelding bovenaan 😉

En Annabel, als ik je een tip mag geven, stuur eerst je 2-de mailtje, ipv je eerste. Dan komt het minder pushy, spammy over. Lees hierrond nog wat meer rond pull- en permissiemarketing. En nog een tip, ik vrees dat er weinig mensen zullen bestellen via je pdf-bestelformulier. Een mailtje zou de drempel alvast verlagen.