Het is alweer een tijdje geleden dat ik nog iets over de usability improvements schreef. Ligt dit stil? Zeker niet, het gaat continu door, maar vaak vergeet ik dit te delen 😉
Hierbij een nieuwe verbetering. De boekbox van Sunjets hebben we onder handen genomen.
Laat gerust eens weten wat jullie ervan vinden.
5 Comments
nicolas
ziet er super uit !>als ik “pezeweverig” mag zijn :o)… de help-bubble in de <>boekbox<> verschijnt on-clic en moet dichtgeklikt worden, terwijl die in <>uitgebreid zoeken<> on-hover zijn.>>Ook doorvoeren op Jetair en VIP !! (de datepicker daar is absolute horror), heb nog wel een paar dingen gevonden bij het boeken vorige week>>grtjs
Ilse Jansoone
@nicolas: thx voor de feedback en de tips. Er is inderdaad nog werk aan de winkel.
philippe
Waarom ‘uitgebreid (ipv ‘gericht’) zoeken’ niet in z’n geheel geïntegreerd in de alg. boekbox? Links van ‘Kiddi Surprise’ bijv?, als pop-up? Compacter en logischer van flow, toch?
Marnic
Hey Ilse,>>Het is zeker een verbetering dat moet ik toegeven. Wel vond ik het een beetje verwarrend. Wanneer ik een reis boek geef ik meestal vertrekdatum en terugkomdatum in.>Het was dan ook een beetje vreemd om een aankomsttijd in te geven en het aantal dagen dat je wil overnachten.>>Wat ik ook een beetje vreemd vond was de agendakader op de volgende lijn. Je geeft het aantal dagen in dat je wenst te verblijven dus je surfer zit met een einddatum in zijn hoofd. Je zou wel eens geneigd kunnen zijn om de agendafunctie te gebruiken om een einddatum in te geven en daar dient hij niet voor. >>Misschien hebben jullie bewust voor deze aanpak gekozen in plaats van begin en einddatum. In dat geval moet je dus niets aantrekken van bovenstaande feedback :).
Ilse Jansoone
@Marnic: De reden waarom we soms met aankomst ipv vertrek werken is als je met de auto naar hotel X rijdt. In dat geval ben je misschien al 2 dagen onderweg, maar begint je vakantie eigenlijk van het moment dat je daar toekomt. Vandaar, voor alle duidelijkheid vragen we naar dit moment. Voor een vakantie waarbij je het vliegtuig neemt is dit anders. Daar vragen we naar je vertrekdatum van het vliegtuig en naar de dag dat je wilt terugkeren. Het hotel sluit daar automatisch op aan.>Je punt rond het kalendertje kan ik inderdaad inkomen.We zullen dit nog eens bekijken. Op den duur zit je er zodanig met je neus op dat je het niet meer ziet.