Gisteren had ik het nog over nieuwe trends in marketing: permissie marketing. Hierin wil ik me een tijdje in verdiepen. Het is wel geen makkelijke oefening wat die push zit daar zo sterk ingebakken.

Maar ik kan wat steunen op wat coachingtechnieken die ik uit een vorig leven heb geleerd. Door er meer over te lezen zie ik daar ook meer en meer paralellen in. Coaching is ook gebaseerd op het benaderen van medewerkers als volwassen, bewuste mensen en niet als iemand die je iets kan opleggen. Het is een model die gebouwd is op het stellen van vragen en het motiveren van mensen om het gewenste gedrag te bekomen. Ik vond trouwens nog een goeie online cursus rond coaching. Dit om de basis nog even op te frissen.

Trouwens, wie van mijn trouwe lezers heeft ervaring met push verkoop in vergelijking met de pull en permissiemarketing? Laat me eens weten wat jullie hiervan vinden. Ook als consument. Hoe reageer jij al een televerkoper je na je werk opbelt om één of andere nieuwe dienst aan te bevelen? Hoe zou jij liever benaderd worden?